Twitteren.
Dit is één van de dingen waarover je zoveel hoort in de media en om je heen.
Ik heb zelf op dit moment geen behoefte aan een twitter acccount, daarom heb ik rondgekeken op search.twitter.com en daar wat gekeken bij diverse twitteraars.
Ook de diverse aangegeven filmpjes bekeken wat een helder beeld geeft van wat twitteren is.
Ik denk dat de bibliotheek zijn kostbare tijd niet moet gaan investeren in een twitteraccount.
Zoals we al gezien hebben zijn er andere mogelijkheden (bijv. weblog) om beter uit te dragen
wat je te bieden hebt. Je hebt in de vorm van een weblog meer mogelijkheden.
Dat gaat naar mijn idee niet met een twitteraccount. Dit vind ik wat meer voor privé zaken dan voor een bedrijf.
Groeten Danny
Oei, dat is wel heel kort door de bocht. Ik vrees dat je hier de ware kracht van Twitter niet hebt kunnen ontdekken. De beste manier om dat te doen is er zelf mee aan de slag te gaan, het te ondervinden en het tijd te geven.
BeantwoordenVerwijderenTwitter is juist bij uitstek het informatiemiddel voor zakelijk gebruik en daarmee zeer geschikt voor gebruik door de bibliotheek. Het kost niet zo heel veel tijd en je kunt heel snel je boodschap verspreiden en met gebruikers in contact komen. Wat dacht je voor het inlichtingenwerk. Waarom zouden gebruikers hun vraag niet Twitteren naar de bibliotheek. Nu helpen de Twitteraars elkaar onderling (via oa. #durftevragen). Die slaan de bibliotheek gewoon over. Een gemiste kans omdat we de kracht van Twitter onderschatten.
Ook ik denk dat Twitter hét medium van nu is, en sneller en makkelijker toegankelijker dan een blog.
BeantwoordenVerwijderenVoor mij is Twitter zowel zakelijk als privé van groot belang én informatiebron nummer één van afgelopen jaar.
Twitter is echt een heel handig en belangrijk medium, ook als je niet zelf wilt twitteren.